וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלנית מקסיקנית נפצעה במהלך משחק במכביה ונותחה בהצלחה בהדסה

טניה חאפיף בת ה-24 סבלה משבר בעצם הבריח לאחר היתקלות כואבת עם כדורגלנית מנבחרת גרמניה. בניתוח מורכב בבית החולים הדסה הר הצופים הושתל בגופה משטח קיבוע חיצוני. "המשפחה ובית החולים עטפו אתי באהבה, אופטימית לגבי עתידי בכדורגל"

טניה חאפיף שחקנית מכביה נפצעה ועברה ניתוח מורכב בהדסה. צילופ פרטי, מערכת וואלה! NEWS
"שמעתי את העצם נשברת". רגע פציעתה של טניה/מערכת וואלה! NEWS, צילופ פרטי

טניה חאפיף, כדורגלנית בת 24 בנבחרת הנשים של מקסיקו למכביה נפצעה בשבוע שעבר במהלך משחק רבע הגמר, לאחר ששחקנית מנבחרת גרמניה פגעה בה ושברה לה את עצם הבריח. חאפיף טופלה במקום על ידי הצוות הרפואי המיוחד של המכביה, שמלווה את משתתפי המשחקים, וכולל בין היתר רופאים מבית החולים הדסה. לאחר טיפול ראשוני בשטח היא הובהלה למיון בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים, שם עברה ניתוח מורכב שהסתיים בהצלחה.

בשיחה עם וואלה! NEWS שחזרה הכדורגלנית את האירועים שהובילו לפציעתה. "זה קרה ביום שני האחרון, כשעלינו לרבע הגמר והיינו צריכות לנצח לפחות שני משחקים. המשחק הראשון היה נגד ארגנטינה ובו ניצחנו, והשני, הקשה יותר, היה נגד גרמניה. בהתחלה הובלנו, והן הצליחו להבקיע רק גול אחד לעומת שניים שלו. הצלחתי להבקיע גול שלישי, שיצר פער משמעותי", סיפרה. "הן שחקניות חזקות, והן התנפלו על הכדור באגרסיביות, כל שאחת מהן נפלה עליי וגרמה לי לשבר הנוראי הזה. כשנפלתי לקרקע, שמעתי ממש את העצם נשברת, צרחתי שייקחו אותי לבית החולים ויטפלו בי", הוסיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
העידן שאחרי המשבר: החיים החדשים של מוביל מחאת רופאי הדסה
"מתקפה": תוך יממה - שישה ילדים נעקצו על ידי עקרב צהוב בנגב
במקום צ'יפס ובורקס – פירות וטחינה: מהפכת התזונה בצהרונים

טניה חאפיף שחקנית מכביה נפצעה ועברה ניתוח מורכב בהדסה. צילופ פרטי, מערכת וואלה! NEWS
"גול בשביל טניה". חברותיה של חאפיף לנבחרת מקסיקו/מערכת וואלה! NEWS, צילופ פרטי

בבית החולים פגש אותה ד"ר גבריאל פריינד, רופא מקסיקני המשלים את ההתמחות שלו באורתופדיה בהדסה עין כרם ושחקן מכביה לשעבר בעצמו, שהשתתף באירוע הספורט גם הוא ככדורגלן לפני 12 שנה. "גבריאל הראה לי את הצילומים והסביר לי מה קורה. הוא היה הכי נחמד שיש, ועוד מקסיקני" אמרה בחיוך. "כאבה לי מאד הכתף ולאט לאט הבנתי שלא רק שלא אוכל לשחק יותר במכביה, אלא שבחצי השנה הקרובה לפחות אהיה עסוקה בשיקום", סיפרה.

השבר שממנו חפיף סובלת אינו שכיח בפציעות משחקים, ובמקרה של הכדורגלנית הצעירה הוא מלווה בקריעת רצועות. לכן, היא הועברה לניתוח אורתופדי מורכב שבו השתילו בגופה משטח קיבוע חיצוני למקור השבר. ד"ר יורם וייל, רופא בכיר במערך האורתופדי של בית החולים הדסה, ניתח את השחקנית למחרת הפציעה. "שבר בקצה הצדדי של עצם הבריח לא מהווה פגיעה שגרתית וכלל במקרה שלה גם רצועות שנקרעו, כך שהיה הכרח לנתח", אמר ד"ר וייל.

"במהלך הניתוח הוצב וחובר משטח ייעודי לקיבוע העצם ובמקרים אלו, הצפי הוא של שישה שבועות החלמה ראשונית. בתום שלושה עד ארבעה חודשים יש לבצע ניתוח חוזר להוצאת המשטח ורק אז מתחיל השיקום, כדי להשיג תנועתיות מלאה ככל הניתן של האיבר הפגוע. זו לא פציעה קלה ולא שיקום פשוט, נכונה לה עבודה קשה", הוסיף.

טניה התאוששה במחלקה האורתופדית בבית החולים ושוחררה לאחר מכן לחזקת הוריה, שהגיעו לתמוך בה במשחקים. "המשפחה והקבוצה, יחד עם הדסה, דאגו לי לכל דבר ועטפו אותי באהבה. אני מרגישה ממש טוב ומשוכנעת שהכל יהיה בסדר", אמרה. "שני המשחקים האחרונים היו החשובים והטובים בחיי. אני הובלתי עם 3:1 לפני שפינו אותי לבית החולים ובסוף ניצחנו עם 4:1, כשכל הקבוצה צעקה "גול בשביל טניה" והם באמת הביאו עוד גול בשבילי", הוסיפה בהתרגשות. "אני עכשיו אחרי הניתוח, ההורים שלי פה לצדי וכשאחזור למקסיקו אני אצטרך לעבור ניתוח נוסף כדי להוציא את לוחיות הקיבוע הזמניות, אבל אני מאד אופטימית לגבי העתיד שלי בכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully