וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העידן שאחרי המשבר: החיים החדשים של מוביל מחאת רופאי הדסה

פרופ' מיקי וינטראוב, שהתפטר מניהול המחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה, ישתלב במחלקה השיקומית בביה"ח אלין לילדים בירושלים, ולא יעסוק בתחום התמחותו. עמיתתו ד"ר איריס פריד תייעץ במרפאה קהילתית. הורי הילדים מתכננים משמרת מחאה מול בית רה"מ

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

בווידאו: שופטי בג"ץ דחו את עתירת ההורים במשבר בבית החולים הדסה

כשבוע לאחר שבג"ץ קבע כי אין עילה לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים בבית החולים שערי צדק בירושלים, פרופ' מיקי וינטראוב, שהוביל את מחאת רופאי המחלקה בהדסה יוצא לדרך חדשה. וינטראוב, ששימש מנהל המחלקה לפני פרוץ המשבר, נחשב לרופא בעל שם עולמי אך נאלץ לעזוב את תחום התמחותו באונקולוגיית ילדים ולהשתלב בצוות המחלקה השיקומית בבית חולים לילדים אלי"ן בירושלים.

ד"ר מורית בארי, מנכ"לית בית החולים, בירכה על הצטרפותו של פרופ' וינטראוב לצוות הרפואי, וביקשה להשאיר מאחור את המשבר שהתחולל באחרונה בבית החולים הדסה. "הוא מתחיל לעבוד בצוות המחלקה השיקומית כרופא מן המניין ואינני רוצה להתייחס למה שקרה בהדסה, זה לא קשור אלינו", אמרה ד"ר בארי לוואלה! NEWS. "פרופ' וינטראוב הוא גם בעל הכשרה ברפואת ילדים כללית ולאורך כל עשרות שנות קיומנו אנחנו משקמים ילדים שעברו פגיעות אונקולוגיות. כמרכז השיקום היחיד לילדים בארץ, אנחנו מנסים לגייס רופאים לתחום השיקום שנמצא בצמיחה אדירה, זה ממש לא פשוט".

עוד בוואלה! NEWS:
"יוצא למשמרת, תזכרי שאני אוהב אותך": המסרון האחרון של כמיל
הטביעה בבאר שבע: "המצילים עשו את כל המאמצים להציל את יעקב"
הר הבית נפתח תחת אבטחה כבדה – אנשי הווקף מסרבים להיכנס

הרופאים  בדיון במשבר בהדסה, בית משפט העליון. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
פרופ' מיקי וינטראוב, יושב, מצד שמאל/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

בית חולים אלי"ן הוא בית חולים שיקומי לילדים ונוער הסובלים ממוגבלויות גופניות כתוצאה מתאונות ופעולות איבה או פגיעות ומחלות מנוונות מולדות. בית החולים נמצא בניהול פרטי תחת פיקוחו של משרד הבריאות.

ההורים מתכננים: משמרת מחאה מול בית רה"מ

בדומה לכמה מעמיתיו המתפטרים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה, תפקידו החדש של פרופ' וינטראוב אינו תואם את תחום התמחותו ואת הניסיון שצבר במהלך השנים באונקולוגיית ילדים, שהגיע עד ניהול המחלקה. גם ד"ר איריס פריד, הנמנית אף היא עם הרופאים המתפטרים כתוצאה מהמשבר בהדסה, תועסק כרופאת ילדים כללית במרפאה פרטית, המקבלת מבוטחים מקופות החולים כללית ומכבי. היא תוכל להעניק ייעוץ אונקולוגי שטופלו במחלקה בהדסה, אך לא להעניק להם טיפולים מורכבים.

זמן קצר לאחר החלטת בג"ץ, פורסם בוואלה! NEWS מכתב בו שטחה פריד את טענותיה נגד משרד הבריאות וחשפה מעט מהתקופה שעברה על הרופאים, שבחרו עד אותה העת שלא להתבטא בפומבי בנושא.

המאבק בהדסה - הורים וילדים מאושפזים הפגינו מול מעון ראש הממשלה. יוני ריקנר
מאבק הורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה, לפני כמה חודשים/יוני ריקנר

בסביבת הרופאים טענו לא פעם כי ניסיונותיהם להתקבל למשרות בבתי חולים אחרים נתקלו בסירובים מנומסים, זאת על אף המחסור ברופאים בתחום אונקולוגיית ילדים, ולמרות מומחיותם והוותק שצברו. ההערכה הייתה כי אותם בתי חולים הונחו שלא לקבלם על מנת ליצור לחץ על הרופאים לחזור בהם מהתפטרותם ולהשתלב בחזרה במחלקה בהדסה. אחרים סברו כי המשבר בהדסה גרר אחריו משבר גדול בבתי החולים בארץ, כך שההנהלות העדיפו פשוט לטמון ראשם בחול ולא להעסיקם.

הורי הילדים, המאוגדים תחת עמותת "הילדים של מיקי" - על שמו של פרופ' וינטראוב - מתכננים כעת את צעדיהם הבאים. ההורים מתכוונים בין היתר לקיים משמרות מחאה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עד שיתאפשר מתן טיפולים לילדים בבית החולים שערי צדק שבבירה, זאת על אף הכרעת בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully