וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ליקויים: המחקר הקושר בין זיהום אוויר לסרטן במפרץ חיפה ייעצר

לאור המלצות הוועדה המדעית, שסברה כי לא ניתן להתבסס על תוצאות המחקר, הורו שר הבריאות והשר להגנת הסביבה על הפסקתו. ממצאי המחקר חשפו קשר אפשרי בין הקרבה לבתי הזיקוק והמפעלים לבין התחלואה הגבוהה באזור

עריכה: ניר חן

(בווידאו: השר להגנת הסביבה מגיב לממצאי דוח זיהום האוויר בחיפה, פברואר 2016)

שר הבריאות יעקב ליצמן והשר להגנת הסביבה זאב אלקין הורו היום (ראשון) על הפסקת המחקר העוסק בקשר בין זיהום האוויר במפרץ חיפה להתפתחות מחלות בקרב ילדים. השרים קיבלו את המלצת הוועדה המדעית, שלפיה שיטות המחקר ותוצאותיו לא יכולות להעריך את הקשר בין רמת הזיהום במפרץ לבין התחלואה באזור, בדגש על מחלת הסרטן ואסטמה. בשל כך, המשרד להגנת הסביבה יפרסם קול קורא חדש לתמיכה במחקרים בנושאים אלה.

הוועדה המדעית המלווה את המחקר המליצה באוגוסט 2016 על הפסקת ביצוע שלושה מודולים במחקר, בשל ליקויים שנמצאו בו. המחקר, שנערך באוניברסיטת חיפה ותוצאותיו פורסמו בפברואר באותה שנה, מעיד על קשר אפשרי בין היקף התחלואה החריגה המורגש בבתי החולים בחיפה לבין הקרבה לבתי הזיקוק והמפעלים הפטרוכימיים המקיפים אותם.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות דליפת תמונת אולמרט: תחקיר לצוות וחידוד נהלים בשיבא
משה אשכנזי נרצח במסיבת טבע בצפון: "איך לקחו לי את הלב?"
הורי הדסה פותחים בשביתת רעב; המדינה לבג"ץ: רוצים גישור

הפגנת בחיפה על המפעלים המזהמים במפרץ חיפה. 26 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
הפגנה נגד המזהמים במפרץ, דצמבר 2016/ערן גילווארג

הממצאים, שנאספו משנת 2012, הצביעו על שלושה מוקדי תחלואה עיקריים באזור חיפה, שבהם נרשמו מקרי תחלואה בסרטן ריאות ולימפומה גבוהים מהממוצע וכן נולדו תינוקות במשקל נמוך ועם היקפי ראש קטנים מאלה שנולדו באזורים אחרים.

היות שצוות המחקר לא צירף מומחה ומשלא הוטמעו הערות הוועדה לגבי השיטות במודול החשיפה לזיהום האוויר, הוועדה המליצה שלא להתקדם עם חקר הנושא וכן חקר מדדי גדילה בילדים - אלא להמשיך רק בניטור הביולוגי.

"לנגד עיני הוועדה עמד לאורך כל הדרך האינטרס של תושבי מפרץ חיפה לדעת את תמונת המצב האמיתית: אם קיים קשר בין זיהום אוויר לבין בריאות האוכלוסייה", נמסר. עוד הובהר כי ללא הערכה תקפה של חשיפה לזיהום אוויר אין אפשרות לבצע הערכה של אף אחד מחלקי המחקר.

מעיריית חיפה נמסר כי "אנו דורשים מהממשלה למצוא את הדרך והמתודולוגיה בכדי לחקור אחת ולתמיד את הקשר בין הזיהום והשלכותיו. עד אז יש לעצור את כל התוכניות שיש להם השפעה סביבתית".

הזיהום במפרץ חיפה - IFB עם ליאורה  אמיתי ועורכת הדין ועו"ד ג'מילה הרדל ואכים מנהלת המחלקה המשפטית בעמותת אזרחים. מערכת וואלה!
"מחקרי סרטן גבוהים מהממוצע". בתי הזיקוק בחיפה/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully