וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ס בכיר מהדסה מגיב לטענות: "הוכפשתי ממניעים אפלים"

עידו רוט

23.6.2017 / 8:44

לאחר שפורסמו תכתובות המיילים שלו עם הרופאים השובתים ודווח כי תכננו לנטוש את החולים, עידו רוט, מנהל הצוות הסוציאלי במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה, תוקף בחזרה. "פעלו נגדי ממניעים נסתרים"

צלמים זמניים מורשים

(בווידיאו: ליצמן מתייחס למשבר בבית החולים הדסה)

בתחילת השבוע פורסם כי עידו רוט, הממונה על העובדים הסוציאליים במחלקה ההמטו?אונקולוגית ילדים בבית החולים הדסה, תכנן לעזוב לבית החולים שערי צדק עם ראש המחלקה פרופסור מיקי ויינטראוב. בכתבה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" פורסמו תכתובות בינו לבין הרופאים, ונטען כי אם הצוות הסיעודי והעובדים הסוציאליים היו עוזבים ביחד עמו, המחלקה בהדסה הייתה נסגרת באופן מידי. עם זאת, במכתב אישי שבו הוא מגיב לטענות ומתפרסם לראשונה היום (שישי) בוואלה! NEWS, הוא מתאר אחרת את השתלשלות העניינים:

"שמי עידו רוט, אני עובד סוציאלי ומרכז את הצוות הפסיכו-סוציאלי במחלקה להמטולוגיה-אונקולוגיה ילדים בהדסה מזה 13 שנים. אני מבקש להגיב על הכתבה שהתפרסמה השבוע בכותרת הראשית של עיתון 'ידיעות אחרונות', בה צוטטו חלקים מתוך הודעת דואר אלקטרוני שנכתבה על ידי ומתייחסת לאפשרות העזיבה לבית החולים שערי צדק.

הכתבה עצמה מאשימה את צוות הרופאים העוזבים ברצון להמריד בסתר את הצוות על מנת שיינטשו את מקום עבודתם לטובת שערי צדק; זאת, לפי הכתבה, שלא בתום לב ומתוך מניעים נסתרים ואפלים. ההתכתבות המצוטטת מתוך תיבת דוא"ל פרטית נכתבה בינואר 2017, זאת לאחר שבשלב זה, כלל הנוגעים בדבר: הנהלת בית החולים, שר הבריאות וכל צוות המחלקה ידע על המחלוקת הקשה שהתגלעה ועל בירור אפשרות העזיבה לבית החולים שערי צדק. כלומר, לא נעשה שום מהלך בסתר, ובאשר לנסיבות העזיבה, הטעמים של הרופאים פורטו על ידם יותר מפעם אחת".

עוד בוואלה! NEWS:
"אם הרופאים יקבלו את הפשרה - גם רוטשטיין ייאלץ להסכים לה"
מחלוקת בארגוני הנכים: "מהלך גאוני" מול "מתווה לייט"
יממה לאחר הקריסה: דאעש פרסם את תמונות המסגד שהופצץ במוסול

הורי הדסה מגישים בג"צ  בעניין המחלקה ההמטו אונקולוגית 1 ביוני 2017. באדיבות המצולמים
הורי הדסה עותרים לבג"צ, החודש/באדיבות המצולמים

"לכבוד הוא לי שמנהל המחלקה וצוות הרופאים פנו אל מנהלי הצוותים במחלקה ושיתפו בכנות במשא ומתן הנעשה מול הנהלת הדסה ואל מול שערי צדק. במסגרת זו לא ניסו לפתות איש מאתנו לעבור, אלא נאמר במפורש שהבחירה לעבור לשערי צדק, אם בכלל תתממש, או להישאר, נמצאת בידינו.

בשנותיי הרבות כאן אני מחשיב את הדסה כביתי השני. לאורך שנים וגם בתקופה קשה זו, אנו, הצוות הפסיכו סוציאלי, הצוות הסיעודי והצוות האדמיניסטרטיבי ממשיכים לעבוד במחלקה ועושים את המיטב אל מול המטופלים שלנו ומסייעים ככל שבידינו לצוות שהתחלף. טובת המטופלים היא השיקול העיקרי העומד לנגד עינינו - אותו שיקול שעמד לנגד עיניי גם בכתיבת המייל הנדון.

מחלקה זו, שפעלה בניהולו של פרופסור וינטראוב, שמה לנגד עיניה את מתן הטיפול המיטבי והאנושי למטופלים ואני גאה על שזכיתי להשתייך אליה, ובאותה נשימה כואב מאד את הצורך לדבר עליה בלשון עבר. לא עוד להבות נחוצות פה. בתקופה זו צריך לזכור שהדבר שיש לייחל אליו הוא שמאמצי הגישור יישאו פרי או שיימצא כל פתרון אחר אשר יאפשר לרופאים לטפל בילדים החולים. אני מודה לדוברות הדסה על האישור להשמיע את דבריי".

(סייעה בהכנת הכתבה: רויטל בלומנפלד)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully