וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אלימות מצד מטופלים: ועד עובדי "מאוחדת" מאיים לשבות

במכתב ששלח הוועד להנהלת קופת החולים נכתב כי אירועי אלימות אינם מטופלים כלל וכי על הקופה לפעול כדי להגן על עובדיה. בין הדרישות: מאבטחים בכניסה למרפאות לאורך כל שעות הפעילות

קופת חולים מאוחדת. מגד גוזני
"מדובר בדיני נפשות". קופת חולים "מאוחדת"/מגד גוזני

יו"ר ועד העובדים של קופת החולים "מאוחדת" שלה ונטורה פנתה לדירקטוריון הקופה במחאה על מקרי אלימות מצד מטופלים ודרשה כי ההנהלה תפעל כדי להגן על העובדים. "רק בשבועיים האחרונים היינו עדים לארבע תקיפות פיזיות של צוותי הקופה על ידי מטופלים", כתבה ונטורה. "היום אף נזרק מחשב על אחד העובדים בבית המרקחת של הקופה בחולון. בשום פנים ואופן לא נקבל את המצב הנוכחי שבו העובדים המסורים של קופת החולים הפכו בעל כורחם לשק חבטות מצד מטופלים שלא שולטים ביצריהם", הוסיפה. ונטורה הבהירה כי אם הנושא לא יטופל – הוועד ישבית את סניפי הקופה. "מדובר בדיני נפשות. אם לא תיעתרו לבקשתנו ותטפלו בה בכובד ראש וביחס הראוי, ועד העובדים לא יהסס להחריף את צעדי המחאה האחרונים שכבר החלט, עד להשבתה מוחלטת של כל הסניפים".

המכתב נשלח למנכ"ל הקופה זאב וורמברנד וליו"ר הדירקטוריון אייל גבאי, בדרישה כי "הנהלת הקופה תיכנס באופן מידי לעובי הקורה, בין היתר באמצעות הגדלת תקציבי האבטחה בסניפים השונים, כדי שמקרים כגון אלה לא יחזרו בעתיד". ב"מאוחדת", קופת החולים השלישית בגודלה בארץ המשרתת יותר ממיליון בני אדם, מועסקים כ-4,000 אנשי צוות.

מקרי האלימות כלפי צוותים רפואיים עולה לאחרונה לכותרות בעקבות גל התפרצויות אלימות של מטופלים בבתי חולים ובמרפאות, אשר הגיע לשיאו לפני כשלושה חודשים בסניף קופת החולים "כללית" בחולון, כאשר מטופל שרף למוות את האחות טובה קררו. לפי עובדי "מאוחדת", מקרי אלימות פיזית רבים אינם מדווחים על אף שהם מתרחשים על בסיס יומי. בוועד העובדים סיפרו על מקרי אלימות שדווקא מדווחים להנהלה, אך אינם מטופלים כראוי.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע בבריטניה: הרוג בדריסת מתפללים מחוץ למסגד בצפון לונדון
שיא בעימות בין חזן לאדלשטיין: חוק שיעכב התמודדות יו"ר כנסת לנשיאות
חשודים בתקיפת בנות זוגם לשעבר שוחררו - ללא ידיעת הנשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא גורמים לאנשים אלימים לפחד לנהוג בנו בצורה כזאת". עובדת בקופת החולים שהותקפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריהם, יש להציב מאבטחים בכניסה לכל סניף של הקופה לאורך כל שעות הפעילות. כיום מוצב מאבטח לשעות ספורות בבוקר, ורק בסניפים נבחרים. עובדי הקופה מעידים כי הם מרגישים מאוימים ולא בטוחים במקום עבודתם. יסמין, מזכירה רפואית וקופאית ראשית זה שש שנים בסניף רחובות של הקופה, עברה תקיפה חמורה לפני שבועיים על ידי מבוטחת של הקופה. בדומה לאירוע נוסף שקרה לאחרונה בבית חולים בנהריה – גם לאחר שהגישה תלונה במשטרה, העניין הסתיים ללא ענישה של ממש.

"זה היה בשעות הצהריים", שחזרה יסמין בפני וואלה! NEWS. "סיימתי את עבודת המזכירות והתפניתי לספור את הקופה של הסניף לקראת הפסקת הצהריים, שבה אין קבלת קהל. נכנסתי לחדר פנימי שבו נמצאת הכספת ושלמטופלים אין גישה אליו", סיפרה. "פתאום נכנסה לקוחה שטענה שנכנס לה משהו לעין וביקשה שאבדוק אותה. ביקשתי ממנה שתצא מהחדר כי אני באמצע ספירה, ואמרתי לה שאעזור לה אחר כך, למרות שאינני מבינה בזה וזה קרה מחוץ לשעות קבלת הקהל.

"תוך שתי שניות היא התנפלה עלי. היא הייתה באטרף וצעקה: 'את בן אדם רע, את לא מסתכלת עלי בכלל' תוך כדי שהיא מעיפה חפצים שהיו על השולחן – יומן, קלסר, ונרתיק של משקפי ראייה שפגע לי בראש", הוסיפה יסמין. "ניסיתי לנעול את הכספת ולצאת מהחדר, אבל היא חסמה את היציאה. התחלתי לפחד והושטתי את הידיים קדימה כדי להגן על הראש שלי, אבל היא תפסה לי את היד, נעצה את הציפורניים של בזרועי ושרטה אותי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הצלקות אמנם נעלמו, אבל הטראומה נשארה"

"ירד לי דם, היא אחזה בי כל כך חזר עד שהסימנים הכחולים נשארו כמה ימים אחר כך", שחזרה. בשלב זה החלה יסמין לקרוא לעזרה, אך מכיוון שמרבית השירותים היו סגורים והצוותים יצאו להפסקת הצהריים – איש לא שמע אותה. "למזלי, המטופלת ראתה שאני היסטרית ושיורד לי דם וניסתה לברוח מהמקום. רדפתי אחריה עד לחניון, שם ראיתי מזכירות מסניף אחר שעזרו לי והצליחו לצלם את לוחית הרישוי של הרכב שלה". יסמין פנתה למשטרה עם פרטי הרישוי של רכבה של המטופלת והגישה נגדה תלונה, אך המשטרה פטרה את התוקפת עם אזהרה והרחקה מקופת החולים למשך שבוע.

"אין פה הרתעה בכלל. לא גורמים לאנשים אלימים לפחד לנהוג בנו בצורה כזאת. רק בשבוע שעבר לקוח השליך מקלדת על רוקח שלנו בחולון והוא נפגע ישירות – אבל לא עושים כלום. הצלקות אמנם כבר נעלמו, אבל הטראומה הנפשית מלווה אותי יום-יום בדרך לעבודה", אמרה יסמין. "אין לנו פה שומר או אפילו לחצן מצוקה. אני מרגישה לגמרי לבד. הפעם יצאתי יחסית בזול, אבל אני לא יודעת מה עוד יכול לקרות. אני עדיין רועדת כשאני מדברת על זה", הוסיפה. לדבריה, "זה לא היה המצב כשהתחלתי לעבוד כאן. יש הידרדרות נוראה של אלימות כלפינו בשנה וחצי האחרונות. כל אחד שלא מקבל טופס 17 מרשה לעצמו להתנפל עלינו. אנחנו באים מפוחדים לעבודה".

מקופת החולים "מאוחדת" נמסר בתגובה: "הנהלת מאוחדת רואה בחומרה רבה כל מקרה אלימות נגד עובדים ומטפלת באופן נחרץ ונחוש בכל מקרה כזה - המועבר כמובן מידית גם לטיפול המשטרה. הגם שאין תקציב ממשלתי לאבטחת קופות החולים (כפי שקיים למשל בבתי חולים ובמוסדות ציבור כמו הביטוח הלאומי) הורה מנכ"ל מאוחדת זאב וורמברנד על הצבת שמירה במרפאות גדולות, הגברת הסיורים של צוותי הביטחון בין המרפאות, הרחבת התקנתם של לחצני מצוקה ומצלמות אבטחה. סגל המרפאות צויד באמצעים להגנה עצמית ועובר הכשרות וסדנאות הדרכה להתמודדות עם מקרי אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully