וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירת הורי ילדי הדסה; ליצמן לרופאים: תנו דרישות לחזרתכם

בג"ץ דחה את בקשת הורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים לדחות את מתווה הפתרון למשבר. במקביל, הודיע נתניהו כי יתערב במשבר. מנכ"ל הדסה: "עובדים פה הרופאים הטובים ביותר, לא התפשרנו"

צלמים זמניים מורשים

בג"ץ דחה היום (שלישי) את עתירת הורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, ולפיכך מתווה השאלת הרופאים מבית החולים שיבא שבתל השומר ימשיך במחלקה. העתירה הוגשה בעקבות דחייתם של ההורים את המתווה לפתרון המשבר בבית החולים, שפרץ עם התפטרותם של רופאי המחלקה.

עיקר העתירה נסובה סביב סירוב משרד הבריאות לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים שערי צדק עם הרופאים המתפטרים, בדרישה להעביר את מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מתפקידו, ובדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד רוטשטיין ושר הבריאות יעקב ליצמן, המעדיפים לטענת ההורים להעניק טיפול לילדים בתיירות מרפא. ליצמן הצהיר היום בעקבות תשובת בג"ץ כי הוא מעוניין להחזיר את הרופאים המתפטרים למחלקה. השר אמר כי הוא מחכה לקבל רשימת דרישות מקצועיות כדי להחזירם למחלקה במהירות האפשרית.

מוקדם יותר היום קיימה הנהלת הדסה מסיבת עיתונאים שבה הוצגו שלושת הרופאים הבכירים הקבועים במחלקה – ד"ר גל גולדשטיין, מנהל המחלקה שעבר משיבא; ד"ר יוסי לבר, שהגיע מניו יורק ישירות למחלקה לפני עשרה ימים; וד"ר פולינה סטפנסקי, הרופאה היחידה שגויסה מתוך הדסה וקודמה לנהל את מחלקת השתלות מח עצם.

לקריאה נוספת:
משבר הדסה: ההנהלה מאשימה את ההורים ב"ניסיון לחבל" במחלקה
רופאי הדסה מתעקשים: "המתווה לא ברור - לא מושכים את ההתפטרות"
ליצמן התערב לראשונה במשבר הדסה - והתייצב לצד הרופאים הפורשים

הורים וילדים במאהל המחאה של הורי הדסה והרופאים העוזבים בגן סאקר, ירושלים 3 ביוני 2017. רוני כנפו
מאהל המחאה של הורי הילדים המאושפזים בגן סאקר/רוני כנפו

מסיבת העיתונאים נועדה לסכם את עשרת ימי הפעילות הראשונים במחלקה במתכונתה החדשה. פרופ' רוטשטיין הדף את הטענות שהעלו ההורים כי הרופאים החדשים אינם מומחים לגידולים סרטניים, ואמר: "עובדים פה הרופאים הטובים ביותר, לא התפשרנו על כלום. הבאנו מומחים משיבא ומחו"ל. פרופ' לבר בעל שם עולמי, אז מה פתאום הוא לא מבין רפואה, ולא מבין כלום? עם יד על הלב, אני סומך על המחלקה היום. יש פה צוות מצוין ויש לנו גם תכנית מסודרת לגבי העתיד, אני מבקש מכולם להיות סבלניים". רוטשטיין הוסיף כי יש לו כמה רופאים נוספים שהוא מעוניין להחתימם למחלקה כדי לשחרר את התורנים משיבא, אך נמנע מלפרסם שמות מועמדים סופיים מחשש שיפעילו עליהם לחצים שלא לעבור להדסה.

פרופ' לבר, השיב אף לטענות שהועלו נגדו כי בתפקידיו האחרונים התעסק בניהול ולא בטיפול בילדים. "באתי מארצות הברית, עשיתי צבא בארץ ולמדתי בארץ. יש לי תרומה גדולה ולאורך כל הקריירה לא הפסקתי את העבודה הקלינית. בארצות הברית מקובל שיש ניהול ויש טיפול בחולים ויש מחקר ואתה לא חייב להיות כולם, אז אני אף פעם לא הפסקתי לטפל בילדים", אמר והוסיף כי "כל הפרסומים והרכילויות משפיעים על האווירה, אני מבקש שיתנו לנו לעבוד ויפסיקו את ההסחות. זה מפריע לעבוד, אנחנו פה כדי לטפל בילדים".

עוד באותו נושא

המשבר בהדסה: "במקום להילחם בסרטן - ילדינו נלחמים בליצמן"

לכתבה המלאה
פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
"אני סומך על המחלקה היום". פרופ' רוטשטיין, היום/מגד גוזני

פרופ' איתן כרם, מנהל מחלקת ילדים בהדסה עין כרם, התייחס גם הוא לטענות המשפחות. "לבנות מחלקה המטו-אונקולוגית זה משאבים אדירים והכשרה של כוח אדם והשתלמויות, ובסופו של דבר להרוס את זה כדי להעביר את הכול לבית חולים אחר, זה מעשה לא מוסרי", אמר. "אנחנו עושים מאמץ גדול להשאיר פה ילדים, שנתי נדדה בלילות מי יטפל בהם. יש כאן ילדים חולי סרטן שזקוקים לטיפול ואני אסיר תודה לשיבא על כך שהצוות שלו עוזר לנו".

כרם הוסיף כי התרשם עמוקות מהרופאים שהגיעו מבית החולים שיבא, וכי חלקם בעלי מוניטין ושם עולמי בתחום. "נעשה כאן ניסיון לעשות סיכול ממוקד לחסל את המחלקה. זה לא מקצועי, אבל לטפל בילדים בגן סאקר זה כן מקצועי?", אמר, ובכך התייחס להקמת בית חולים שדה בגן סאקר בירושלים בידי הורי הילדים והרופאים המתפטרים מהמחלקה שמאיישים אותו.

פרופ' יוסי לבר  במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
"הפרסומים והרכילויות משפיעים על האווירה". פרופ' לבר, היום/מגד גוזני

רוטשטיין התייחס לפרסומים של תלונות אחיות המחלקה על בעיות בטיפול בילדים, ואמר כי קיים עמן פגישה. "צריך להבין, אלו אחיות מעולות, הן מסורות ויש להן אחריות. השבוע הזה עם נטישת הרופאים גרם לזה שבבת אחת הצוות השתנה", אמר. "פתאום יש רופא אחד שנותן הוראה ואז הוא נעלם, זה היה עומס רגשי. אני אישית בדקתי את התלונות שלהן, היו כאלו שלא יכולתי לקבל, כמו שהרופאים לא יודעים מה הם עושים. אני מאמין שאם נחזור על אותה הפגישה בעוד שבוע הן יטענו אחרת". ד"ר גל גולדשטיין, מנהל המחלקה החדש, אמר כי הצוות שהגיע מבית החולים שיבא מקצועי ומסור. "לא יודע מה גרם להן (לאחיות – ר"ב) לדבר, אני מניח שזה הקושי במעבר מרופאים שהן הכירו לאורך שנים לרופאים חדשים", אמר.

לסיכום, אמר רוטשטיין כי הנהלת בית החולים מצפה גם היום שהרופאים יחזרו למחלקה. "עכשיו במחלקה יש רגיעה, ובהנחה שהם לא יחזרו, יש לנו תכנית מסודרת למה שיהיה", אמר. הוא התייחס גם לטענות להעדפת תיירות מרפא על חשבון ילדים ישראלים בשעה של חוסר רופאים במחלקה. "אין לנו עדיפות של ילד זר על ישראלים, אני לא מקבל ילדים תמורת כסף על חשבון ילדים אחרים. בחיים זה לא קרה, אנחנו מקבלים את כולם בלב פתוח ואוהב".

אתמול שלחו חברי הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) ויהודה גליק (ליכוד) מכתב לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו בבקשה שתתערב במשבר במחלקה ובקריאה לפתיחת מחלקה בבית החולים שערי צדק. "פניה זו אינה נעשית בקלות דעת והיא נסמכת על מעורבותך במשברים בעבר ועל הדאגה שברור לנו שאת חולקת עמנו לכל ילדי ישראל, אשר בריאותם בסכנה והם אינם מטופלים כיאות", כתבו.

היום הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו להתערב במשבר. "צר לי לאכזב את חברי הכנסת גליק ונחמיאס-ורבין, אבל שלושה ימים לפני שהם פנו לרעייתי בכתב, היא פנתה אליי כדי שאסייע לפתור את הבעיה שנוצרה בבית החולים הדסה. ואכן בעקבות פנייתה, בימים האחרונים שוחחתי כמה פעמים עם שר הבריאות ליצמן בנידון, במטרה למצוא פתרון בהקדם", כתב נתניהו בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully