וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חודשים אחרי רצח האחות: הוקמה ועדה למיגור אלימות נגד רופאים

פרסום ראשון: משרד הבריאות מינה ועדה בראשות פרופ' שלמה מור יוסף ואחת החברות בה היא נופר קררו, בתה של האחות שהוצתה למוות בקופת החולים "כללית". "אעשה כל שביכולתי, אבל צר לי שזה נעשה רק אחרי ששילמנו מחיר אישי כבד"

צילום:מאצ'י הוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל

(הגשת כתב האישום נגד החשוד ברצח קררו, אפריל)

שלושה חודשים לאחר רצח האחות טובה קררו בקופת החולים "כללית" בחולון, מינה משרד הבריאות ועדה למיגור האלימות של מטופלים כלפי צוותים רפואיים בבית החולים. לוואלה! NEWS נודע כי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר-סימנטוב, מינה את פרופ' שלמה מור יוסף לעמוד בראש הוועדה. פרופ' מור יוסף היה עד לאחרונה מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, ובעבר היה רופא ומנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בירושלים. מינויים של שאר חברי הוועדה נקבע בימים אלה, והיא כוללת רופאים, אישי ציבור ואזרחים – בהם גם נופר, בתה של קררו.

בתה התייחסה בהתרגשות למינויה לוועדה ואמרה לוואלה! NEWS: "הקמת הועדה למיגור והתמודדות עם אלימות במערכת הבריאות היא צעד מתבקש ומבורך שנעשה מטעם משרד הבריאות. בתור נציגת הציבור אעשה כל שביכולתי על מנת שהוועדה תגבש המלצות יעילות שייושמו לאחר מכן בשטח. אמשיך לפעול במסגרת הוועדה וגם מחוצה לה למען מיגור האלימות בחברה. צר לי שדברים אלו נעשים רק לאחר ששילמנו מחיר אישי כבד ונורא מנשוא".

הוועדה צפויה לעסוק באלימות של מטופלים כלפי צוותים רפואיים, להציע שיטות לטיפול למיגור התופעה, לתת כלים לצוותים הרפואיים בנושא ולעסוק במניעה של אירועים עתידיים. הוועדה צפויה להתכנס בשבועות הקרובים ולהתחיל את עבודתה. בסופו של דבר, היא תגיש את מסקנותיה בתוך כמה חודשים למנכ"ל משרד הבריאות ולהוציאם אל הפועל.

טובה קררו האחות שהוצתה בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרץ 2017. פייסבוק, צילום מסך
האחות טובה קררו/צילום מסך, פייסבוק

ביום שבת פורסם בוואלה! NEWS כי המשטרה סגרה חקירת תקיפת רופא בידי בן משפחה של מטופל בחודש פברואר, זאת מבלי ליידע את הרופא על כך. ד"ר זאב סוניס, מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי בנהריה, התלונן כי הותקף על ידי הורים לתינוקת בת חצי שנה שמתה בחדר המיון, לאחר שסבלה מחום ושלשולים. "במקרים כאלו אני מנחם את המשפחה, אבל פה לא הייתה לי הזדמנות", תיאר. "האב יצא במהירות מהמחלקה, נתן צעקה שהילדה מתה, ואז חצי כפר שישב בחוץ התחיל להסתער על המחלקה. האב פשוט פתח את הדלת ונתן לכל האנשים להיכנס".

"ניסיתי להחזיק את הדלת כי זו מחלקה עם רגישות גבוהה, והתחילה המולה. ניסיתי למנוע אותה. הגיעו שלושה צעירים חסונים, דחפו אותי על הרצפה, איימו עליי שהם עוד יסגרו איתי את החשבון ונתנו בעיטה לדלת", שחזר. "האב התקרב עד הפרצוף שלי עם אגרוף, אבל מישהו שם הצליח לעצור אותו", הוסיף, "הם הקימו מהומה במחלקה, צרחו עליי, איימו עליי, ניסיתי להיות רגוע אבל הייתי מצוי בסערת רגשות. הצוות שלי, שתי רופאות ואחות, הסתגרו בחדר האוכל ופשוט בכו מפחד".

התיק נגד החשודים בתקיפה נסגר כעבור פחות משלושה שבועות, ב-13 במרץ – יממה בלבד לפני שהוצתה למוות האחות קררו. לדברי סוניס, עילת הסגירה שנמסרה לו היא "חוסר עניין לציבור". גם ההודעה הרשמית הגיעה כשבועיים לאחר סגירת התיק בפועל, וגם היא התקבלה רק בעקבות פנייה יזומה שלו למשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully