וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן משנה כיוון: הגבלות על סיגריות אלקטרוניות של "פיליפ מוריס"

כחודש לאחר שאישר את שיווקן של הסיגריות האלקטרוניות שממתינות לאישור ה-FDA, הטיל משרד הבריאות הגבלות שימוש במוצר לאחר עתירה לבג"ץ. בין העותרים: חברת הטבק "דובק". "זהו ניצחון במערכה", ברכו באגודה למלחמה בסרטן

פיליפ מוריס. אבי אלקלעי, מערכת וואלה! NEWS
יוטלו מגבלות שיווק ופרסום. הסיגריות האלקטרוניות IQOS/מערכת וואלה! NEWS, אבי אלקלעי

משרד הבריאות נכנע לביקורת הציבורית ואישר אתמול (ראשון) באופן זמני כי ההגבלות החלות על סיגריות יוחלו גם על הסיגריות האלקטרוניות IQOS (אייקוס) של ענקית הטבק "פיליפ מוריס". לפני כחודש התברר כי משרד הבריאות אישר לייבא ולשווק בישראל את הסיגריות האלקטרוניות, על אף שהסיגריות הללו נאסרו למכירה בארצות הברית, עד להחלטת מנהל התרופות האמריקני (FDA) כיצד לנהוג במוצר החדש.

החלטתו של משרד הבריאות נחשבה לתמוהה, מאחר וכל תכשיר רפואי שמאושר לשימוש בארץ, תרופות, טכנולוגיות חדשות, תוספי מזון וכן מוצרי עישון, הותרו לאחר שעברו את אישורו של המנהל האמריקני. כמו כן, ההחלטה התקבלה בהפתעה, בגלל שהסיגריה האלקטרונית המדוברת אינה נמצאת בשוק זמן רב ולכן אין לגביה מספיק נתונים ולא נעשו סביבה מספיק מחקרים בכדי לאמוד את הנזקים האפשריים בשימוש בה. במקצת המחקרים מבוקרים שנעשו, עלה כי המוצרים האלו מכילים אדים של חומרים רעילים המזיקים לבריאות.

הביקורת הציבורית כללה מתנגדי עישון מובהקים וגופי רפואה מרכזיים כמו ההסתדרות הרפואית, האגודה למלחמה בסרטן ואיגוד רופאי הריאות. העמותה לדמוקרטיה מתקדמת עתרה בנושא לבג"ץ, ואחריה הצטרפה חברת הטבק "דובק", למרבה האירוניה, לעתירה נגד משרד הבריאות בדרישה להחיל את ההגבלות שיש על מוצרי הטבק על המוצר האלקטרוני החדש.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט: "מדיניות הבנייה - החמצה היסטורית"; הליכוד: "הוא האחרון להטיף
עברו של שופט העליון החדש נחשף: "תהליך השלום מדיר שינה מעיניי"
ליברמן הכריז על הקמת ועדה לאיתור מועמדים לתפקיד מפקד גלי צה"ל

שר הבריאות וחבר הכנסת בסיעת יהדות התורה יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
יש צורך בתיקון חקיקה על מנת להטיל מגבלות על סיגריות אלקטרוניות. השר ליצמן/ראובן קסטרו

"משרד הבריאות הודיע אתמול (ראשון) לבג"ץ בתגובה לעתירה בנוגע לרגולציה על IQOS כי במקביל להמתנה לקבלת עמדת ה-FDA הוא מתכנן בשלב זה להכיל על המוצר את ההוראות החלות מתוקף החקיקה בנושא מגבלות שיווק ופרסום ועישון במקומות ציבוריים. זאת, בנוסף להבהרות שניתנו על ידי החברה כי היא תחיל על עצמה חלק גדול ממגבלות אלו", נמסר אמש (ראשון) ממשרד הבריאות.

"עמדה זו מבוססת על מידע שנתקבל לאחרונה בשיחות עם ה-FDA לפיהן ההחלטה הסופית בעניין המוצר צפויה להתקבל בעוד יותר משנה, ועל בסיס המידע לפיה המוצר הוגש ל-FDA לאישור שיווק גם במסלול שאינו מחייב הוכחת נזק מופחת. בנוסף לכך, בהמשך להודעת שר הבריאות לפיה יש צורך בתיקון חקיקה על מנת להטיל מגבלות על סיגריות אלקטרוניות, תיבחן גם אפשרות ליצירת תשתית חקיקה שתאפשר להגדיר גם בישראל מוצרים מופחתי סיכון בדומה למצב הנהוג ב-FDA בארצות הברית", נכתב בהודעת משרד הבריאות.

האגודה למלחמה בסרטן, איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל והחברה למניעה ולגמילה מעישון של ההסתדרות הרפואית, ברכו על ההודעה ואמרו כי היא: "תשים סוף לשיווק הפרוץ של מוצר הטבק IQOS בישראל. זהו ניצחון במערכה אך אנחנו עדיין בעיצומו של מאבק רחב בנגע העישון הממכר והממית. כעת, משחלות על המוצר כל המגבלות וההוראות בהתאם לחקיקה, אנו קוראים לממשלה לעדכן את החקיקה כך שישראל לא תפגר אחר מדינות אחרות. אנו מצפים כי כבר במושב הכנסת הקרוב, יחוקקו החוקים שיגנו על הציבור בישראל מפני מגיפת העישון האחראית למותם של 8,000 ישראלים בשנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פיליפ מוריס: "מופתעים מהשינוי בעמדתו של משרד הבריאות |

מחברת "פיליפ מוריס" נמסר: "החברה תמשיך לשווק את IQOS בישראל באופן אחראי ובהתאם לדין על מנת לספק למעשנים בגירים אלטרנטיבות טובות יותר מהמשך עישון סיגריות. מערכתIQOS מייצרת אדי טבק עם הפחתה ממוצעת של כ-90% ברמות הכימיקלים המזיקים ובעלי הפוטנציאל להזיק באדים של IQOS בהשוואה לעשן הסיגריות. בהתבסס על הראיות המדעיות שהצטברו עד כה, מעבר מלא ל- IQOS עשוי להציג פחות סיכון לנזק מאשר המשך עישון סיגריות", נכתב בהודעת החברה.

"אנו מופתעים מהשינוי בעמדתו של משרד הבריאות לפיה המוצר כפוף לחוק הפרסומת, על אף העמדה הברורה שהוצגה על ידי המשרד עד כה לפיה המוצר אינו כפוף לחוק זה. כבר כיום המוצר משווק באופן אחראי, והחברה תומכת ברגולציה ייעודית, המכירה בתכונות הייחודיות והשונות של מוצרים בעלי הפוטנציאל להפחתת סיכון בהשוואה להמשך עישון לפי עמדתנו, שהוגשה לבג"ץ, פרשנותו החדשה של משרד הבריאות אינה נכונה. התייחסות זהה למוצר מופחת סיכון כמוצר טבק לעישון, תפגע ביכולתם של המעשנים הבגירים לקבל מידע מלא ומדויק על חלופה טובה יותר על פני המשך עישון", נמסר מ"פיליפ מוריס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully