וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחות שהותקפה באסף הרופא: "חשבנו שהרצח של טובה קררו ישנה משהו"

שבועיים בלבד לאחר הצתתה למוות של טובה קררו, השליך מטופל מחשב על דלית בר ותקף אותה. "אני רק מרגישה עצבות גדולה. אני רוצה לטפל – אבל גם לחזור הביתה לילדים שלי". יו"ר ועד האחיות: "שוברים אותן", בתה של קררו: "הרצח הבא הוא רק עניין של זמן"

צילום: אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: שניר דבוש

"אני מרגישה רק עצבות גדולה. חשבתי שהרצח של האחות טובה קררו ישנה משהו והזעזוע העמוק ירגיע אותנו כחברה – והנה זה קרה שוב. וכנראה גם ימשיך לקרות", כך תיארה היום (שני) דלית בר, האחות שהותקפה בבית החולים אסף הרופא, את תחושותיה. מטופל בשנות ה-50 לחייו השליך עליה מסך מחשב, קילל אותה ואיים עליה. האירוע מגיע שבועיים בלבד לאחר שמטופל הצית למוות את האחות טובה קררו בקופת חולים בחולון.

"השתתקתי מפחד, זה קרה בשניות. לא הייתה לי ברירה והמשכתי הלאה, כי אני לא יכולה לומר לחולה הבא שלי: 'חכה רגע, אני הולכת לצד להירגע'. אני חושבת שצריך להציף בכל פעם מחדש שאנחנו, הצוות הרפואי, בני אדם. שיראו אותנו, את הלחצים שלנו, ואנחנו חווים לחצים גדולים מאוד בחדר מיון, יש לנו גם רגשות", סיפרה בר. "אני עובדת פה מתחושת שליחות, לא רק להביא משכורת הביתה. אנשים צריכים להבין שאנחנו לא תמיד יכולים באותו הרגע לתת את הטיפול, יש כמות גדולה של אוכלוסיית מטופלים אז קצת יותר סבלנות. אנחנו רוצים לטפל, לעזור וגם רוצים לחזור הביתה בשלום לילדים שלנו".

דלית בר אחות בבית החולים אסף הרופא שהותקפה על ידי חולה, 27 במרץ 2017. ראובן קסטרו
דלית בר, היום/ראובן קסטרו

יו"ר ועד האחיות בבית החולים, שאול סקיף, התייחס לתקרית ואמר כי "המצב הבלתי נסבל הזה יוצר תסכול נוראי בקרב הצוותים. אנחנו לא יכולים לספוג יותר את האלימות הזאת". לדבריו, "יש כאן אחריות של כולנו. כל הזמן אומרים 'אפס סבלנות לאלימות', אבל בפועל אנחנו חוטפים כל יום קללות, איומים. אלימות מילולית זה כבר לא נחשב, ואלימות פיזית מנסים לטאטא הרבה פעמים במערכת. זה קורה בהרבה בתי חולים רק שאף אחד לא עושה יותר מדי להביא למודעות. שיתעוררו בממשלה - אנחנו קורבן יומיומי של מערכת שלא נותנת לנו אמצעים ולא נותנת לנו אפשרות לטפל כמו שצריך. אין מספיק אבטחה ואנחנו מתמודדים עם אנשים כאובים, חולים, שאין לנו יכולת לטפל בכולם בבת אחת. רף הענישה חייב להיות חמור והחלטי. לא יכול להיות שאנשים יכו צוותים רפואיים. כי בסופו של דבר צוות טראומתי לא מטפל היטב אחר כך בחולים.

"הממשלה מטפטפת לנו תקנים כשאנחנו צריכים נהר. כל דבר זה במשא ומתן ארוך ומתיש, עושים לנו טובות. ואנחנו לא יכולים להשבית את מערכת הרפואה הדחופה, זה לא אחראי. ואז אתה אומר לעצמך למה לקום בבוקר? בשביל קללות? יריקות? אנשים לא ילמדו יותר רפואה. איפה ראשי מערכת הבריאות בישראל? שוברים את האחיות, הן בפרונט, עומדות בחזית מול החולים ומישהו צריך להגן עליהן. שיפסיקו להתעסק בזוטות, מערכת בריאות היא הבסיס של המדינה. אנחנו ברצפה של הרצפה מבחינת תנאים. זה היה ברור שאחרי שחשפו אותנו ככה לאלימות יהיה עוד מקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סניף של קופת החולים כללית נפתח מחדש לאחר שמטופל הצית את האחות טובה קררו, 19 במרץ 2017. טל אנגלנדר
פינה לזכרה של טובה קררו בבית החולים אסף הרופא/טל אנגלנדר

בתוך כך, בבית החולים איכילוב חשפו היום בעמוד הפייסבוק של המרכז הרפואי מקרה נוסף של אלימות כלפי איש צוות. "'אחד מאיתנו לא יישאר חי בסוף', כך נאמר לד"ר רונן מס, מתמחה שנה רביעית, במחלקה פנימית ב' בבית החולים", נכתב בפוסט. לאחר מכן, מובאות מילותיו של ד"ר מס. "לא דמיינתי בזמן לימודי הרפואה שאצטרך להתמודד עם איום ברצח, עם אלימות פיזית ומילולית של מטופלים ובני משפחותיהם, עם עלבונות אישיים ושיח שמתאים לעולם הפשע. זה מפחיד וזה בטח שלא נעים כי באירועים מסוג אלו, מי שנפגע אלו שאר החולים במחלקה כשבמקום לטפל בהם, אלו נאלצים להסתתר בחדר ולעמוד מול שוטר במקום לצד מיטת החולה, ולכן אני נחשף פה, בפנים גלויות שלי ואומר לכולכם: 'עד כאן'.

"את המשמרת הזו והאירוע האלים הזה לא אשכח אבל זה לא ימנע ממני להמשיך לתת טיפול מסור וחם לחולים שלי. בדיוק כמו שלמדתי וכפי שהכשירו אותי. אני מקווה, שכל מי שקורא את המילים האלו, יבין כי אנחנו מותשים מהחוויות הקשות האלו ולא מוכנים להמשיך להכיל אותם. הגענו למקצוע כדי לטפל ולא כדי לפחד על החיים שלנו אז תנו לנו לטפל בכם כי אנחנו רק רוצים דבר אחד – לעשות את עבודתנו נאמנה בלי פחד או חשש והיום שיהיה ברור לכולם: אנחנו מפחדים".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי, מסר: "בית החולים לא יסבול מקרים מסוג אלו ונוקט יד קשה כלפי חולים ובני משפחותיהם שסוברים כי באלימות פיזית ומילולית נגד הצוות הרפואי הם ישיגו את מבוקשם ויפרקו את תסכולם. מותה של טובה קררו לצערנו לא שינה דבר בקרב הציבור כשגם אחרי הרצח המזעזע שלה, אנו ממשיכים לראות מידי יום גילוי אלימות ושנאה אותם לא נסבול. אני קורא למשטרת ישראל ולמערכת המשפט לנקוט ביד קשה נגד כל מי שיתנהל בצורה שחורגת מיחסי איש צוות ומטופל, להחמיר את הענישה ולשים סוף להפקרות איתה אנו מתמודדים לצערי מידי יום ביומו כי כיום הצוות הרפואי מגיע בחשש לעבודה ואת זה אסור לנו להשלים ולקבל בשום אופן".

בתה של קררו לבנט: "הרצח הבא הוא רק עניין של זמן"

בתה של קררו, נופר, התריעה היום במכתב ששלחה לשר החינוך נפתלי בנט מפני התגברות גל האלימות נגד נותני השירותים הציבוריים. "הרצח הבא הוא רק עניין של זמן", כתבה קררו-אסולין, "הבעיה היא ממש לא רק במערכת הבריאות, אלא גם בדואר, בבנקים ובמערכת החינוך. מורים הם שק החבטות של הורים וילדיהם, הם סופגים קללות ואיומים וגם 'סתם זלזול' על בסיס יומי".

לדבריה, "אפשר לשנות, אפשר להשפיע, הדרך לעשות זאת היא באמצעות התערבות בבתי הספר, באמצעות פנייה אל דור העתיד שלנו. קשה מאוד לשנות חשיבה והתנהגות של אנשים מבוגרים אבל בקרב הילדים במדינה יכולת ההשפעה היא רחבה הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully