וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות ההיגוי ממליץ: חולים יוכלו לעשות שימוש בקנאביס רפואי מחוץ לביתם

המומחים שבדקו את תנאי השימוש של חולים בקנאביס הגישו את ממצאיהם לוועדה למאבק בסמים ואלכוהול בכנסת. בדוח הומלץ לאשר שימוש במרחבים פרטיים מחוץ לביתם של בעלי הרישיון, בעבודתם או בחופשה. ח"כ זנדברג: "מדובר בצעד בכיוון הנכון"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אוהד פיטר

צוות ההיגוי הבין-משרדי לנושא הקנאביס הרפואי החליט לאחרונה להמליץ על שינוי בתקנות רישיון הקנאביס הרפואי, כך שניתן יהיה לצרוך אותו גם מחוץ לבית החולה. בדיון שנערך היום (רביעי) בוועדה למלחמה בסמים ובאלכוהול בכנסת, הוצג דוח ההמלצות של צוות ההיגוי.

ההמלצה העיקרית של מחברי הדוח היא להקל בתנאים ולאפשר לחולים להשתמש בקנאביס במרחבים פרטיים מחוץ לביתם, למשל במקום העבודה, בזמן חופשה ועוד. ההמלצות הוגשו למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב להחלטתו הסופית.

נציגת משרד המשפטים בדיון, עו"ד יפעת רווה, אמרה כי "אנשים רוצים לחיות את החיים הרגילים שלהם. לצאת לנופש, ללכת לעבודה. וגם שם הם סובלים מכאבים. המסקנה שהגענו אליה היתה שצריך לשנות את התנאים".

עוד בוואלה! NEWS:
האישה שהטביעה למוות את בנה בן הארבע שמה קץ לחייה
לוחמות נגד הרב שקרא לעצור שילוב נשים בצה"ל: "עצוב ומזעזע
מוקדם מן הצפוי: תנועת הרכבות תחזור מחר לסדרה

קנאביס רפואי. ShutterStock
המלצה להתיר שימוש מחוץ לביתו של החולה. קנאביס רפואי/ShutterStock

יובל לנדשפט, מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (היק"ר), אמר כי "אנחנו לא יכולים לגזור על מטופל שלא ישתמש במשך כל היום, חשבנו להקל ולהכיר באפשרויות לשימוש מחוץ לבית. עלו מספר הצעות ובכלל זה אפשרות 'טלטול' - כלומר כמה גרם קנאביס יכול המטופל לשאת על גופו מביתו למקום אחר. נגענו בכל הסוגיות כולל שימוש במרחב הפרטי בעבודתו של המטופל, אצל חבריו, ומשפחתו, בסוגיית השימוש בנוכחות של אחרים. ברור לנו שאסור יהיה להשתמש במרחב הציבורי. הנייר נמצא אצל מנכ"ל המשרד ואני מקווה שתצא החלטה סופית בשבועות הקרובים".

יו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) בירכה על הודעת הצוות הבין-משרדי. "מדובר בצעד חשוב בכיוון הנכון – הקנאביס צריך להוות פתרון רפואי, להקל על חייהם של החולים ולהשתלב בהם, ולא להגביל אותם ולמנוע מהם חיים מלאים על כל הכרוך בכך", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully