וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב באר שבע ננשך על ידי כלבים - ומשרד הבריאות סירב לחסנו

8.3.2017 / 13:03

הגבר שהותקף פנה למשרד הבריאות וביקש להתחסן נגד כלבת. במשרד שלחו אותו לאתר את הכלבים התוקפים, ומשלא מצא אותם - סירבו להעניק לו את החיסון. בסופו של דבר, התרצה המשרד, והזמין את הגבר להתחסן

כלבים בכלוב, סקוטלנד. GettyImages
נדרש ללכת לחפש את הכלבים שנשכו אותו/GettyImages

תושב באר שבע שהגיע למשרד הבריאות בעירו בבקשה להתחסן נגד כלבת סורב. זאת, משום שלא הצליח לזהות את שני הכלבים שנשכו אותו.

האירוע התרחש ביום שישי האחרון, אז יצא הגבר לריצה בעיר. באזור אמפיפארק בבאר שבע הוא הותקף וננשך על ידי שני כלבים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בעיר. לאחר קבלת הטיפול, פנה הגבר למשרד הבריאות כדי לקבל את החיסון. שם, הוא הונחה לצאת למקום שבו ננשך ולזהות את הכלבים.

הגבר נענה להנחיות משרד הבריאות, ויצא למקום שבו ננשך. הוא הצליח לזהות כלב אחד מבין השניים שתקפו אותו ושב עם המידע למשרד הבריאות. ואולם, שם המידע לא הספיק והוא נשלח פעם נוספת לזירת התקיפה לזהות את הכלב השני. הגבר, שהגיע למקום שבו ננשך פעם נוספת, לא הצליח לאתר את הכלב השני. עקב כך, סירבו במשרד הבריאות להעניק לו את החיסון והותירו אותו לא מחוסן.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
האישה שהטביעה למוות את בנה בן הארבע שמה קץ לחייה
הסיפור הנשכח של הכפר הצ'רקסי שהציל עשרות ילדים יהודים בשואה
מוקדם מן הצפוי: תנועת הרכבות תחזור מחר לסדרה

אילוסטרציה. ShutterStock
"לא רואה טעם לדחות את מתן הטיפול הדחוף"/ShutterStock

לדבריו של הגבר, במשרד הבריאות הסבירו לו כי הם צריכים לבחון את הסוגיה ולקבל היום תשובה לגביה. כמו כן, הוא טוען כי הוא לא קיבל אפילו ייעוץ מקצועי בימים שחלפו מאז הנשיכה. "אני מבינה שיש נהלים ושנהוג לפעול על פיהם, אך היות וזהות הכלב השני שנשך לא ידועה, איני רואה טעם לדחות את מתן הטיפול הדחוף", אמרה רעייתו של הגבר.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המקרה המדובר הוא נשיכה על ידי שני כלבים. במועד הדיווח על המקרה, המטופל קיבל הסבר מקצועי ומפורט מרופאה וממזכירה בלשכת הבריאות בבאר שבע לגבי תהליך קבלת החלטה בנושא חיסון למניעת כלבת. מאז, כלב אחד אותר והוסגר, הכלב השני טרם נמצא. לפי נוהל מניעת כלבת של משרד הבריאות, אם הכלב השני לא ימצא עד מחר, המטופל יוזמן לטיפול. מידע זה נמסר היום למטופל". בסופו של דבר, הוזמן המטופל למתן חיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully