וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא יהיה מנוס מהעלאת ביטוח הבריאות"

השר ליצמן הציע תכנית לחיזוק ענף הסיעוד, שעלותה עשרות מיליונים, ברקע פרשת ההתעללות שנחשפה בבית האבות בחיפה. המנכ"ל משה בר סימן טוב הציע בפייסבוק כי מימונה יהיה דרך דמי ביטוח גבוהים יותר: "הציבור מוכן לשלם אם יובטח שירות טוב יותר"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: שניר דבוש

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב טען הערב (שני) כי ייתכן שיהיה צורך להעלות את דמי ביטוח הבריאות כדי לממן את התוספות התקציביות הדרושות לפתרון המשבר הממושך בענף הסיעוד. בפוסט שפרסם בר סימן טוב בדף הפייסבוק שלו פרשת ההתעללות שנחשפה בבית האבות בחיפה, כתב כי "פתרון מערכתי דורש הזרמה כספית גדולה כדי להוסיף כוח אדם איכותי למערכת. אמרתי את הדברים הלא פופולריים בפורומים רבים – לא יהיה מנוס מהעלאת הביטוח הבריאותי".

משרד הבריאות משגר ביממה האחרונה מסרים אמפתיים לציבור, זאת על רקע חשיפת התעללות האכזרית בקשישים ותשושי נפש במוסדות סיעודיים. בתוך כך, ערכו במשרד הבריאות שימוע למנהלי בית האבות "בית כיפת הזהב" שבו תועדו עובדים מתעללים בקשישים. בתום השימוע הוחלט על שורת הגבלות, ובהן מתן רישיון של שלושה חודשים בלבד למוסד, החלפת ההנהלה, הפחתת תעריף יום אשפוז ועוד.

כמו כן, שר הבריאות יעקב ליצמן הציע לשר האוצר משה כחלון ולראש הממשלה בנימין נתניהו תכנית סיוע לענף הסיעוד, המצוי במשבר ממושך, ולמעשה ביקש תוספת של 80 מיליון שקלים שישמשו לכוח אדם ולאשרות עבודה לכ-2,400 עובדים זרים.

לקריאה נוספת:
נורות אזהרה: כך תזהו התעללות בקשישים בבית אבות
חמישה עובדים בבית אבות בחיפה נעצרו בחשד להתעללות בקשישים
בעקבות החשד להתעללות: מנהל בית האבות בחיפה התפטר מתפקידו

בית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה בו נחשד כי התעללו אנשי הצוות בחולים קשישים. Google earth, צילום מסך
בית האבות שבו התרחשה ההתעללות, חיפה/צילום מסך, Google earth

נראה שהפוסט של בר סימן טוב אינו עולה בקנה אחד עם תגובת משרד הבריאות למקרי ההתעללות שפורסמו לאחרונה. בפוסט, מעלה המנכ"ל סברה כי הציבור יהיה מוכן לשלם כסף עבור שירות טוב ונרחב יותר, שכן תחום הסיעוד נמצא במצוקה גדולה. "קשה לתת שירות טוב כשבמחלקה של 36 קשישים יש בלילה אחות ומטפל בלבד. ומעבר לכך - לצערי, יותר מדי מהאנשים שעובדים במוסדות האלה עושים זאת מחוסר ברירה", כתב. "את זה אנחנו צריכים לשנות והשינוי כרוך בתוספת משאבים. אנחנו גם רוצים ויכולים לאפשר ליותר קשישים לקבל טיפול טוב יותר בבית, כדי שלא יצטרכו ללכת למוסדות סיעודיים. הציבור הישראלי מוכן לשלם עוד כסף בידיעה שזה הולך למערכת בריאות וסיעוד טובה יותר שתחסוך להם הרבה הוצאות פרטיות".

בהמשך, הוסיף בר סימן טוב: "אז למה לא לעשות זאת בצורה ממלכתית וציבורית? זה דורש העלאה מתונה של דמי ביטוח הבריאות. אמרתי את הדברים (הלא פופולריים) בפורומים רבים - לא יהיה מנוס מלהעלות את הביטוח הבריאותי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בתחילת הפוסט, התייחס המנכ"ל לתחושות שהתעוררו בו בעקבות האלימות הקשה נגד קשישים בבית האבות בעיר הצפונית. "יש כעס ציבורי בוער ומוצדק ואנחנו צריכים לתעל אותו לשיפור המצב הקיים. כמו כולכם, ראינו את התחקיר והתמונות הנוראיות השבוע. זה פשוט הפך את הבטן, זה סדיזם והתעללות אכזרית", כתב בר סימן טוב.

לדבריו, עוד לפני התחקיר בוצעה ביקורת מידית בבית האבות, וכאמור, היום הוזמנו המנהלים לשימוע. "16 חברי הנהלת המשרד הצטרפו לצוותים המקצועיים כדי לבצע הלילה בדיקות פתע בעשרות מוקדים. ד"ר ורד עזרא, ראש מנהל הרפואה ואני הצטרפנו לשר הבריאות בביקור במקום ונשארנו לעבור בין המחלקות, לבדוק ולדבר עם המטופלים ובני המשפחה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully