וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפיפות במחלקה ורופאים ללא כפפות: הסיפורים שמאחורי דוח הזיהומים

26.1.2017 / 0:17

בני משפחתם של חולים שמתו כתוצאה מזיהום מספרים על המצב הירוד שחזו בו במחלקות האשפוז. הבוקר נחשפו נתוני ההידבקות בזיהום בבתי חולים ברחבי הארץ ב-2015. "לאבא שלי הגיע טיפול טוב יותר"

עריכה: יוסי אלטר

(עומסים בבתי חולים ברחבי הארץ, דיווח לאולפן וואלה! NEWS בחודש שעבר)

דוח משרד הבריאות בנושא הזיהומים הנרכשים במהלך אשפוז בבתי החולים בישראל מחזק את ההנחה כי שיעור מקרי הזיהום בבתי החולים במדינה נחשב לגבוה מהמקובל בעולם המערבי. הדוח שפורסם אתמול (רביעי) חשף את שיעור המקרים בהם מאושפזים לקו בזיהום בעקבות הכנסת צנתר בכלל בתי החולים במהלך שנת 2015.

מאחורי המספרים המופיעים בדוח ישנן משפחות המכירות את הנגע הזה מקרוב. אלו משפחות שאיבדו את יקיריהן, בזמן שהיו מאושפזים בבתי חולים ומתו בשל זיהומים שגרמו לסיבוך והביאו למותם.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הביקורת הקשה: משרד הבריאות מחריף את המאבק בעישון
החומה בגבול: האם כך באמת תשוב אמריקה לגדולתה?
נתניהו נגד בנט נגד יעלון: מלחמת הגרסאות על המנהרות בצוק איתן

מיטות חולים במסדרון המחלקה הפנימית בבית חולים אסף הרופא. 26 בדצמבר 2016. טל אנגלנדר
צפיפות ותנאי תברואה לקויים. למצולמים אין קשר לכתבה/טל אנגלנדר

אביה של יפעת סולל, צבי, מת לפני כשש שנים בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שסבל משלושה מקרי זיהום, בזה אחר זה. סולל אושפז בבית החולים לצורך טיפול בקריש דם בריאותיו. לאחר שנותח הועבר למחלקה הפנימית בבית החולים, והמתין למעבר למחלקה שיקומית. אולם, בשל צפיפות גבוהה הוא נותר זמן ממושך מדי במחלקה הפנימית ושם, בשל תנאי סניטציה גרועים לקה בזיהום.

סולל הביעה תקווה שמאז המקרה התנאים בבית החולים השתפרו. לדבריה, בתקופת אשפוזו "מדובר היה במחלקה נוראית". כך למשל, סיפרה, "היו שני תאי שירותים ששימשו את כל המחלקה שבה אושפזו עשרות אנשים. בגלל מחסור במיטות במחלקות השיקום, חולים נתקעו במחלקות פנימיות ומתו מזיהומים. מדובר באנשים, לרוב מבוגרים, שלא יכולים לחזור לביתם ונזקקים להליך ביניים של שיקום. בגלל מצוקה שקיימת במחלקות השיקום הם ממתינים במחלקות הפנימיות ונחשפים לסכנת נפשות". סולל לא הופתע מפרסום הדוח היום. זאת לדבריה, לא רק בגלל המקרה הפרטי שלה, אלא גם בעקבות עיסוק של מבקר המדינה בנושא שהצביע על הבעיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם עבור יפעת רוזנברג פרסם הדוח היה תזכורת למקרה הכואב של משפחתה. לפני 12 שנה אביה מת במהלך תקופת אשפוזו בבית החולים רמב"ם בחיפה. האב עבר בהצלחה ניתוח ונותר לאשפוז בבית החולים, כדי להתאושש מהניתוח הקשה. אולם, לדברי בתו, "דווקא אחרי שעבר טיפולים מסובכים כל כך, בסוף הוא מת מזיהום. אחרי שנותח הייתה תחושה של אושר והקלה, ובסוף הוא מת מזיהום".

רוזנברג ציינה אף היא כי זכורים לה תנאי תברואה ירודים במחלקה שבה אושפז אביה. "ראיתי אנשי צוות רפואי שניגשו לטפל בחולים בלי כפפות, או בלי לשטוף ידיים בין מטופל למטופל. אנחנו, בני המשפחה, הקפדנו על כך יותר מעובדי בית החולים", סיפרה. "זה מקומם שזה קורה דווקא בבית חולים, שבו נדרשת השגחה קפדנית דווקא בגלל שעוסקים שם בחי אדם. המטפלים נדרשים למשנה זהירות. אני לא יודעת אם מדובר ברשלנות או בלחץ בעבודה, מה שברור הוא שמי שעוסק ברפואה צריך להבין איזו אחריות מוטלת עליו. אני יודעת שהעובדים עסוקים וטרודים, אבל בשבילי אבא שלי היה החולה הכי חשוב והגיע לו טיפול טוב יותר".

(עדכון ראשון: 23:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully