וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיוך שלו נשאר": מת הנער שהוביל את "מחאת הקרחת" של חולי סרטן

25.1.2017 / 12:47

צוריאל כלפה בן ה-17 הלך לעולמו הבוקר לאחר מאבק ממושך בסרטן העצמות. אביו, אבידן, הוביל מאבק לסיוע ממשלתי להורים לילדים חולי סרטן, שנאלצים להתמודד גם עם מחיר כלכלי כבד, והביא להעלאת הקצבה מהביטוח הלאומי. "צוריאל היה לוחם אמיץ שלא ויתר"

עריכה: ניר חן.

צוריאל כלפה, נער בן 17 שמאבקו בסרטן הוביל ל"מחאת הקרחת" של משפחות לילדים החולים במחלה הקשה, מת לפנות בוקר (רביעי) לאחר מאבק ממושך בסרטן העצמות. לפני כשנה וחצי עזב אביו של כלפה, אבידן, את עבודתו כדי לצאת למאבק להציל לבנו.

הבוקר פרסם כלפה פוסט בעמוד הפייסבוק האישי שלו בעקבות מותו של בנו, וקרא לציבור להגיע להלווייתו. "ברוך דיין האמת. בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של בנינו ואחינו היקר צוריאל כלפה ז"ל בן סילבי ואבידן. צוריאל לוחם אמיץ נלחם בסרטן ולא ויתר. החיוך שלו הנצחי נותר גם לאחר שנפרד מאתנו. ציבור יקר, צוריאל אהב את כולם. בואו לחלוק לו כבוד אחרון וללוות אותו למנוחת עולמים. היום בשעה 13:00 בבית העלמין נתיבות".

עוד בוואלה! NEWS:
הפלות, תאגידים וחומה בגבול: הימים הראשונים של הנשיא החדש
בכיר פלסטיני: "הבית הלבן הבהיר כי העברת השגרירות אינה בעדיפות"
סיבה לאופטימיות? ישראל מפתיעה לטובה במדד השחיתות העולמי

צוריאל כלפה נער חולה סרטן שמת אמש, 24 בינואר 2017. באדיבות המשפחה
"החיוך נותר גם לאחר שנפרד מאתנו". צוריאל כלפה/באדיבות המשפחה

המאבק אותו הוביל כלפה, תחת השם "מחאת הקרחת", נועד להקל את הבירוקרטיה שעמה מתמודדים הורים לילדים חולי סרטן והקשיים הכלכליים שאליהם נקלעות המשפחות במסגרת המאבק במחלה. בין היתר נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכמה שרים. ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) סייע לכלפה במאמציו מול המדינה ומאבקם של השניים ואף הביא להעלאת הקצבה המשולמת למשפחות החולים בידי המוסד לביטוח לאומי, מ-2,500 ל-4,500 שקל.

המאבק במחלה גבה מכלפה גם מחיר כלכלי קשה - האב הוציא מכיסו מאות אלפי שקלים בחיפוש אחר טיפול שיציל את הבן. כלפה אף ארגן ערבי התרמה לבנו ברחבי הארץ על מנת לגייס סכום של מיליון דולר למימון טיפול ניסיוני בארצות הברית. "אבידן עזב הכול בשביל צוריאל", סיפר חבר המשפחה, דקל חדד. לדבריו, כלפה הצליח לגייס כמיליון וחצי שקלים באמצעות תרומות, אך הטיפול הניסיוני לא הצליח.

"הם חזרו מבוסטון לאחר מכן וגם בארץ המשיך אבידן לעשות כל מאמץ. גם אחרי שהרופאים לא נתנו לו סיכוי לחיות אבידן נלחם, אין בית חולים בעולם שהוא לא הגיע אליו רק כדי לבדוק אם הם מכירים תרופה ניסיונית. אבידן הגיע לכל הפרופסורים בתחום, עשה הכול במסירות אין סופית, הכול למען צוריאל ז"ל", הוסיף חדד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צוריאל כלפה נער חולה סרטן שמת אמש, 24 בינואר 2017. באדיבות המשפחה
"עשה הכול במסירות אין סופית למען בנו". כלפה ואביו עם קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין/באדיבות המשפחה
  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully