וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 48 תובע את בית החולים: "הגעתי עם בעיות שמיעה - ויצאתי נכה"

5.1.2017 / 18:42

תושב הקריות תובע את בית החולים בני ציון בחיפה בסך שני מיליון שקל אחרי שלטענתו קיבל סטרואידים שהביאו לדרדור במצבו ול-69% נכות. בית החולים: "התובע הציג את פרטי הטיפול באופן שגוי"

בית החולים בני ציון בחיפה. ערן גילווארג
בית החולים בני ציון בחיפה/ערן גילווארג

גבר 48 מהקריות הגיש תביע בסך שני מיליון שקלים נגד בית החולים בני ציון בחיפה ונגד משרד הבריאות בבית משפט השלום בתל אביב, זאת בטענה כי נותר נכה מטיפול בבעיות שמיעה שהחל לפני שלוש שנים. בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד סיגל לביא-אלבז. נטען כי הגבר היה איש עסקים אמיד ועצמאי, ובשל טיפול לקוי בסטרואידים שניתן לו, הוא נותר נכה בשיעור של 69%.

בחודש יולי 2013, נכתב, הגבר פנה אל רופא אף-אוזן-גרון בקופת החולים שבה הוא מבוטח ודיווח על ירידה פתאומית בשמיעה באוזן ימין. באותו יום הוא נבדק ונמצא כי יש נסיגה של ממש בשמיעתו. הרופא הפנה את התובע למיון בבית החולים, שם אושפז למשך חמישה ימים וקיבל טיפול מאסיבי של סטרואידים. עוד נטען כי במהלך אשפוזו התלונן הגבר על חולשה וכאבי רגליים, אך פרט לייעוץ פנימאי לא נעשה דבר ורופאיו לא קראו להתייעצות אורתופד או ביצעו בדיקות.

"התובע לא הגיע עם חולשה כללית או כאבי רגליים אל בית החולים, אלא עם תלונה אחת ספציפית בדבר אובדן שמיעה פתאומי באוזן ימין. גם לאחר שחרורו המשיך לחוש כאבים מתגברים בגב וברגליים", אמרה עו"ד לביא-אלבז. עוד נטען כי חמישה ימים לאחר שחרורו, הוא הופנה למיון בשנית, אולם הפעם עקב כאב בגב תחתון וחוסר תחושה ברגליים. על אף שהיה חשד כי הוא סובל מנמק בפרקי הירכיים, לא הופסק מתן הסטרואידים שנרשם לו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
נשיאת העליון מגבה את שופטי אזריה: "ההשתלחות מהווה סכנה לדמוקרטיה"
פרקליט החשוד ברצח בחיפה: "הוא לא נמלט, פשוט לא מצליחים להשיג אותו"
רמי נפצע קשה בפיגוע בברלין שבו נרצחה אשתו: "תכננו כבר את הטיול הבא"

לאחר שחרורו, נקרא התובע בשלישית לבית החולים על מנת לקבל פתרון למכאוביו, אולם אז כבר היה מאוחר מדי והשינויים בשני ראשי עצמות הירכיים, שנגרמו לכאורה מכמות הסטרואידים שקיבל, הובילו לנזק של העצמות. התובע, שסבל מהגבלה קשה בתנועה וכאבים בלתי נסבלים, נאלץ להחליף את שני מפרקי הירך. לכתב התביעה צורף מכתב ששלח הרופא שטיפל בתובע למנהלת מחלקת אף-אוזן-גרון, בו נכתב כי "הקשר בין התפתחות הסיבוך לתחילת הטיפול בסטרואידים מביא אותנו לחשוב שמדובר בתגובה עקב מתן הסטרואידים".

לדברי עו"ד לביא-אלבז, "בית החולים הודה למעשה בכך שמינון הסטרואידים הגבוה הוא שגרם להתפתחות הנמק ולנזק הרפואי של התובע, שהיה איש עסקים אמיד בטרם האירועים וכיום הוא מתקיים מקצבת נכות כללית של המוסד לביטוח לאומי ומקצבת שירותים מיוחדים. דרגת אי הכושר שנקבעה לו על ידי המוסד לביטוח לאומי היא 100% ונכותו הרפואית נקבעה על 69%".

בחוות דעת רפואית המצורפת לתביעה נטען כי "לנוכח המינונים הגבוהים, לעתים עד פי שלושה מהמינון המומלץ, אין ספק שמדובר ברשלנות ומעבר לכך הרי שהיה על בית החולים להאזין לתלונותיו של התובע, שדיווח על חולשה וכאבי רגליים, ולהפסיק מידית את הטיפול המזיק".

מבית החולים בני ציון נמסר: "בית החולים מנוע מטעמי האתיקה והסודיות הרפואית מלהתייחס לפרטי הטיפול ומצר על כי התובע בחר להציגן באופן חלקי ושגוי לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully