וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח נדיר בישראל: פין מלאכותי יורכב ויושתל בטרנסג'נדר

צוות מיוחד בבית החולים שיבא בתל השומר ישתיל פין שייבנה מעור האמה של טרנסג'נדר, הנמצא בתהליך לשינוי מינו מנקבה לזכר זה כשני עשורים. לצורך הניתוח, שיפתח סדרת ניתוחים דומים, הובא מומחה אמריקני. תהליך ההחלמה צפוי להימשך כשבוע

חדר ניתוח ניתוח קיסרי. ShutterStock
"תהליך החלמה קצר יחסית". חדר ניתוח/ShutterStock

ניתוח נדיר לבניית איבר מין גברי מלאכותי והשתלתו בגופו של טרנסג'נדר, העובר תהליך לשינוי מינו מנקבה לזכר, ייערך מחר (שלישי) במרכז הרפואי שיבא שבתל השומר. הניתוח המורכב ויוצא הדופן ייעשה בהובלת ד"ר אלון לירן, מומחה לכירורגיה פלסטית, וד"ר קרטיס קריין, מנתח פלסטי ואורולוג מומחה באורולוגיה ופלסטיקה משחזרת, בעל שם עולמי בניתוחים לשינוי מין מנקבה לזכר מטקסס שבארצות הברית.

הניתוח יסיים סדרת ניתוחים שעבר המנותח הישראלי, בשנות ה-30 לחייו, כחלק מתהליך שינוי מין במטרה להתאים את הגוף הנקבי שלו לתפיסת גופו. המנותח נמצא זה 20 שנה בתהליך לשינוי מין מנקבה לזכר. הוא נוטל הורמונים ומצוי במעקב הוועדה לשינוי מין.

"אנחנו למעשה הולכים לבנות לו פין זכרי מהעור של האמה שלו", הסביר ד"ר לירן, "אנחנו לוקחים לו עור, תת-עור, עצבים וכלי דם מהאמה, מנתקים אותם ומחברים אותם לעצבים ולכלי הדם באזור המפשעה - גם לעצבים שטחיים שנותנים תחושת מגע, וגם לעצבים של הדגדגן ואז זה נותן תחושה מינית ויכול להביא לאורגזמה מלאה". הוא הוסיף כי אחרי שנה ניתן להכניס תותב המאפשר זיקפה. לדבריו, תהליך ההחלמה קצר יחסית והמנותח צפוי להיות מרותק שבוע למיטה עם קטטר, ולאחר שיוכל להטיל את מימיו כראוי, ישוחרר לביתו.

עוד בוואלה! NEWS:
ללא סעיף עמונה וחרף התנגדות היועמ"ש: חוק ההסדרה אושר בקריאה טרומית
אבי המתלוננת במכתב לבוכריס: "אתה לא גיבור, תתנצל על מה שעשית"
"מה קרה לבאנה?": ההיעלמות המסתורית של הילדה שמצייצת מהתופת בסוריה

חדר ניתוח. רויטרס
ייערכו שישה ניתוחים דומים בתקופה הקרובה/רויטרס

ד"ר קרטיס קריין הובא לארץ על ידי הקהילה הטרנסג'נדרית, הצוות המנתח בשיבא וכן על ידי קופות החולים, כדי לפתוח מחדש את מערך בניית איברי המין הזכריים בארץ. זאת, לאחר שבחמש השנים האחרונות, הופסקו ניתוחים מסוג זה לחלוטין, ומי שעמד בקריטריונים לעבור ניתוח מסוג זה ועבר את הסינון הקפדני של הוועדה לשינוי מין של משרד הבריאות, נשלח לאירופה או לתאילנד במימון קופת החולים.

הצוות יערוך בתקופה הקרובה שישה ניתוחים כאלו בסך הכול, בזמן שהותו של ד"ר קרטיס בארץ. הניתוח המורכב שיבוצע מחר צפוי להימשך כשבע שעות.

המרכז הרפואי שיבא תל השומר הוא היחיד שמבצע ניתוחים לשינוי מין בארץ, ומרכז אצלו את הפניות ואת תהליך המיון. לדבריו של ד"ר לירן, עד היום בוצעו כעשרה ניתוחים כאלה בבית החולים, עד שהופסקו כליל לפני שנים. "נסעתי לבלגיה להתמחות בנושא, ולמעשה הייתה החלטה עקרונית שעד שאנחנו לא בונים פה צוות שיודע להתמודד עם כל הסיבוכים שיש לניתוח מהסוג הזה, אנחנו לא מבצעים ניתוחים כאלה", אמר ד"ר לירן לוואלה! NEWS.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עלייה דרמטית בכמות הפניות לתהליך שינוי מין

ד"ר לירן ציין כי הסיבוך הנפוץ ביותר בניתוחים מסוג זה הוא חור שנוצר בין צינור השתן החדש שבונים, לבין צינור השתן הישן "ואז השתן בורח מכל מיני כיוונים". לדבריו, "זה מצריך סדרה של ניתוחים לא פשוטים וכמובן זה לא נעים. המנותח לא יכול להטיל שתן בעמידה בשירותים בבית או ציבוריים, שזה בעצם היתרון שהניתוח הזה נותן".

בישראל חלה בשנים האחרונות עלייה דרמטית בכמות הפניות לתהליך לשינוי מין ולניתוחים ליצירת פין מלאכותי בשנים האחרונות. "יש כיום כ-120 פניות חדשות בשנה לשינוי מין, וכמות הניתוחים עולה בהתאם", אמר ד"ר לירן והוסיף כי בכל חודש יש ניתוח או שני ניתוחים להצרת נרתיק, וכמו כן נעשים ניתוחים משלימים כמו הגדלת שדיים, כריתת שדיים, ניתוחי אף, ניתוחים למיתרי הקול ועידון בגרוגרת".

"יש עלייה עצומה בפניות בכלל. באופן מפתיע, בשנת 1986, ישראל אישרה ניתוחים לשינוי מין", ציין ד"ר לירן והוסיף כי "היום תאילנד היא המקום הראשון שבו עושים את הניתוחים האלה. והמקום השני, למרבה ההפתעה, הוא איראן מאחר שבתקופתו של חומייני היה מקובל לעבור ניתוח לשינוי מין להומוסקסואלים כדי שלא יתקיימו יחסים הומוסקסואליים. מאז הצוות האיראני רכש ידע וניסיון אדיר בתחום".

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully