וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניתוח חריג: "המלאך בלבן" הציל את חייו של חננאל הקשיש שנפל בביתו

כתוצאה מהנפילה, נחבט חננאל מדר בן ה-87 בקרקע, אולם הצליח לקרוא לרעייתו. בבית החולים קפלן בוצע בו ניתוח מורכב, במהלכו חלק מעצם הזנב הושתל בצווארו. כעת הוא מתאושש, ובקרוב צפוי לחזור לשגרת חייו

חננאל מדר, שחלק מעצם הזנב שלו הושתלה בצווארו בבית החולים קפלן ברחובות. באדיבות בית החולים קפלן, מערכת וואלה! NEWS
התאושש והחל לנוע בכוחות עצמו. מדר/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית החולים קפלן

חננאל מדר, בן 87 מרחובות, נפל בשבוע שעבר במקלט ביתו בעת שהחליף מנורה. ראשו נחבט בקרקע וגרם לפריקת הראש מהצוואר. עקב חבטת הראש בקרקע, הגולגולת שלו החלה לצנוח קדימה ומטה כלפי חוט השדרה.

למרות הפציעה הקשה, הצליח מדר להגיע לטלפון הנייד שלו ולהזעיק את אשתו. הוא הובהל לחדר המיון בבית החולים קפלן שבעיר, כשהוא סובל מחבלת ראש קשה ומפריקת צוואר. מדר הועבר למחלקה האורתופדית, בניהולו של פרופסור יונה קוסשווילי, שם בוצע בו ניתוח מורכב שנועד לקבע את הגולגולת לצוואר.

במהלך הניתוח, שבוצע בשבוע שעבר על ידי ד"ר פלג בן גלים, נלקח שתל מחלקה העליון של עצם הזנב והונח על גבי החוליה המרוסקת. ביממה האחרונה החל מדר לנוע בכוחות עצמו, לשביעות רצונם של הרופאים.

עוד בוואלה! NEWS:
"נתונים מעודדים": ירידה במספר חולי איידס חדשים בישראל
כשליש מהפונות לוועדות להפסקת הריון - נשים שכבר עברו הפלה
תרופות, הפריות ואשפוזים: כך נראה דוח הקבילות נגד קופות החולים

חננאל מדר, שחלק מעצם הזנב שלו הושתלה בצווארו בבית החולים קפלן ברחובות. באדיבות בית החולים קפלן, מערכת וואלה! NEWS
השתל הונח כדי ליצור תשתית ביולוגית לאיחוי העצמות/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית החולים קפלן

בתיה, רעייתו של חננאל, הודתה לצוות הרפואי במחלקה האורתופדית ואמרה שהמנתח ד"ר בן גלים הוא "המלאך בלבן" שלהם. "חשוב לדעת את המגבלות הקיימות בגיל השלישי מבחינת מפגעים סביבתיים והסכנה בנפילות", אמרה, והוסיפה כי "להבא נשתדל להסתייע בצעירים כדי להחליף מנורה".

מדר סיפר כי ירד למקלט של הבניין בו הוא מתגורר במטרה לצבוע סולם, ומכיוון שלא היה בו אור, ניסה לעלות על כיסא ולהחליף מנורה. "עליתי על הכיסא עם מנורה ביד ימין ובית מנורה ביד שמאל. ניסיתי לסובב את המנורה הישנה, ואז הרגשתי שהמשטח של הכיסא מתפורר והרגל שלו נשברה", הוא תיאר. "קרסתי לרצפה וקיבלתי חבטה חזקה מאוד בצוואר. שכבתי בתנוחת ולד. ניסיתי לקום ולא יכולתי", סיפר.

"חשבתי, 'איך אצעק? מי ישמע אותי?'. למזלי, הטלפון הנייד היה בכיס האחורי והצלחתי להגיע אליו ולהתקשר לאשתי, בתיה", הוסיף. רעייתו ירדה למקלט וראתה אותו שוכב מכוסה בדם ונאנק מכאבים. היא הזעיקה אמבולנס שהעביר אותו לחדר המיון בבית החולים קפלן.

ד"ר בן גלים, מומחה לניתוחי עמוד שדרה בבית החולים קפלן, אמר כי חננאל הובהל לבית החולים לאחר נפילה קשה עם חבלת ראש וצוואר. "הראש נחבט בקרקע עם אבחנה של שבר פריקת הראש מהצוואר וריסוק של החוליה הצוואר הראשונה. הגולגולת החלה לצנוח קדימה ומטה כלפי חוט השדרה והוא לא יכול היה להזיז ראש וצוואר", תיאר.

עוד הוסיף ד"ר בן גלים כי "בשל מצבו מסכן החיים ביצע צוות האורתופדיה ניתוח מורכב ביותר שבו קיבענו את הראש לפינים חיצוניים ממתכת, ואיתם יכולנו להעמיד את הראש חזרה במקומו בעזרת אלקטרודות מיוחדות שאפשרו לחבר את חוט השדרה לראש ללא פגיעה עצבית".

"לאחר מכן, התחלנו בניתוח ולקחנו שתל מהחלק העליון של עצם הזנב שאותה הנחנו על גבי החוליה המרוסקת הראשונה, כדי ליצור תשתית ביולוגית באיחוי עצם הגולגולת אל החוליה הראשונה והשנייה", עוד הסביר. הוא צפוי לתהליך שיקום ויוכל לשוב בקרוב לחיי שגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully